Ulubione auta Polaków. Co kupowali w 2016 roku?

1. Skoda Octavia

Liczba zarejestrowanych egzemplarzy: 16 964 

Udział w rynku: 4,1%

Fot. SkodaJak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Polacy w 2016 roku zarejestrowali 475 935 nowych samochodów osobowych i dostawczych. Jakie marki i modele wybierano najczęściej?

To więcej o 16,6% i 67,7 tys. sztuk niż w 2015 r. Rok wcześniej informowaliśmy o przekroczeniu po raz pierwszy od wejścia do Unii Europejskiej 400 tys. aut (w 2015 r 408 260 sztuk) teraz zbliżamy się do 500 tys. ale ciągle jesteśmy daleko za Europą. W przeliczeniu na 1000 mieszkańców zaledwie przekraczamy 12 samochodów, podczas gdy średnia europejska zbliża się do 30 egzemplarzy.

Od początku roku zarejestrowano 416 123 samochody osobowe, czyli więcej o 17,2% (+61,1 tys. sztuk) niż w ub.r. Teraz w ogólnej liczbie znalazło się 9 849 hybryd (+76,4%; 2,4% udziału) oraz 556 samochodów z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in (+65%; 0,1% udziału). Marki popularne zajmują 87,5% rynku, 363,9 tys. sztuk Tempo wzrostu tej grupy (+15,7%) dyktuje tempo rozwoju całego rynku, chociaż marki premium, zdecydowanie ciągną je w górę, gdyż w całym roku były dużo bardziej dynamiczne (52,2 tys. +29,5%).

Od początku roku przybyło 59 812 nowych samochodów dostawczych o DMC do 3,5t. Jest to o 12,3% więcej niż w 2015 r.

Jakie marki aut okazały się najpopularniejsze biorąc pod uwagę rejestracje nowych aut osobowych i dostawczych zarówno przez klientów indywidualnych jak i firm?

Najczęściej wybierane marki aut osobowych i dostawczych do 3,5 t w 2016 roku przez klientów indywidualnych i firmy

Pozycja Marka Liczba zarejestrowanych aut Procentowy udział w rynku
1. Skoda 53557 11,25%
2. Volkswagen 47631 10,01%
3. Toyota 41681 8,76%
4. Opel 37480 7,88%
5. Ford 35197 7,40%
6. Renault 32169 6,76%
7. Fiat 21067 4,43%
8. Kia 19586 4,12%
9. Dacia 19281 4,06%
10. Hyundai 18176 3,82%

Źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego


 
Polecane
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.